Start/stop sistemi na automobilima su dio serijske opreme, a konstantna gašenja motora kad stanete s vozilom štede gorivo i smanjuju emisije CO2 (pomažu proizvođačima automobila u postizanju klimatskih ciljeva).
Ali posebno tokom zimskih mjeseci start/stop sustav često neće isključiti vozilo kada ga, na primjer, zaustavite na semforu. Zašto je tako?
Ako je hladno, a vi ste uključili električne potrošače, svjetla, grijač prednjeg stakla, klima uređaj ili brisače, računar može procijeniti da je uključivanje start/stop sistema opasno za akumulator vozila i neće isključiti motor.
Računaru je prioritet da akumulator ima dovoljno energije za pokretanje motora. Dakle, onemogućuje start/stop u slučaju da je baterija toliko ispražnjena da se motor neće ponovno pokrenuti.
Inače, akumulator koji podržav start/stop sustav osigurava i do 500.000 ciklusa paljenja i gašenja vozila.
Start/stop neće intervenisati kada je motor hladan. Računar zna da je motor najučinkovitiji kada je potpuno zagrijan. Stoga će održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu.
Na vašoj instrumetnoj tablici pojaviće se crveni simbol start/stop sistema (slovo A okruženo linijom sa strelicom) ili neka druga poruka da sistem ne radi, odnosno da ne isključuje motor.
Start/stop neće raditi kada je odabran stepen prenosa za vožnju unazad, kada je aktivna pomoć pri parkiranju te kada krećete na uzbrdici. Ne radi ni kada je otvoren poklopac motora ili kada otkopčate bezbjednosni pojas, savjetuje HAK revija.